Η συνεργασία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών με τη βιβλιοθήκη μας.

Σας ανακοινώνουμε πως αύριο Τετάρτη 30/4 θα έχουμε αναμετάδοση (live streaming) συζήτησης από το SGT.GR:

ΛΕΞΕΙΣ & ΣΚΕΨΕΙΣ

ΚΥΚΛΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ: ΤΟ CERN ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ

Collide@CERN με Όραση: Α/ορατοί κόσμοι

30 Απριλίου 2014 19:00 Μικρή Σκηνή

Γλώσσες: ελληνικά, αγγλικά

Βρίσκουμε τα link αναμετάδοσης, εδώ: http://www.sgt.gr/gr/stegi/81,87

 *Το βίντεο της ζωντανής αναμετάδοσης παραμένει διαθέσιμο και μετά τη λήξη, στο sgt.gr, εδώ: http://www.sgt.gr/gr/stegi/81,89 μαζί με όλα τα live της σαιζόν.

Η συνεργασία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών με τη βιβλιοθήκη μας.

Σας ανακοινώνουμε πως την ερχόμενη Τετάρτη θα έχουμε αναμετάδοση (live streaming) συζήτησης από το SGT.GR:

ΛΕΞΕΙΣ & ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ

Συζήτηση με θέμα: Από τους Καβαφιστές στους Cavafistas

Κύκλος «Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ»

14 Απριλίου 2014 | 19:00

Γλώσσες: ελληνικά

Πληροφορίες και links ζωντανής αναμετάδοσης, εδώ: http://www.sgt.gr/gr/programme/event/1340

 Τη συζήτηση συντονίζει η Έφη Γιαννοπουλου Μεταφράστρια, δημοσιογράφος, , μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Unfollow

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Ελένη Παπαργυρίου

Επιστημονικός συνεργάτης, King’s College

Φωτεινή Δημηρούλη

Διδακτορική φοιτήτρια, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης

Άννα-Μαρία Σιχάνη

Διδακτορική φοιτήτρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πάνος Μιχαήλ

Βlogger, δημοσιογράφος

 *Το βίντεο της ζωντανής αναμετάδοσης παραμένει διαθέσιμο και μετά τη λήξη, στο sgt.gr

 

Τα μέλη της λέσχης ανάγνωσης συζητούν για βιβλία

Την Τετάρτη, 9 Απριλίου, και ώρα 18:00 θα συναντηθούν τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης στο αναγνωστήριο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καρπενησίου και με θέμα «το αστυνομικό μυθιστόρημα»  θα συζητήσουν τα παρακάτω βιβλία: «Ο φαντομάς»  του Jο Nesbo, «O 13oς επιβάτης»  του Γιάννη Μαρή, «Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα» του Γιάννη Μαρή, «Οικογενειακά μυστικά» της  Camilla Lackberg και «Τα στίγματα του Κάιν» του Μιχαήλ Κοκκινάρη.

Περιγραφή των βιβλίων

«O  φαντομάς»

Ο Χάρι Χόλε επιστρέφει στο Όσλο για μια υπόθεση πολύ προσωπική. Τρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο πρώην επιθεωρητής Χάρι Χόλε απέδρασε στο Χονγκ Κονγκ για να ξεφύγει από τα τραύματα της προσωπικής και της επαγγελματικής του ζωής στο Όσλο. Επιστρέφει τώρα για να ερευνήσει μια δολοφονία. Η υπόθεση όμως έχει ήδη κλείσει. Ο Γκούστο ο πρεζάκιας σκοτώθηκε στη διάρκεια κάποιου καβγά για ναρκωτικά. Ο φερόμενος ως δολοφόνος του έχει ήδη συλληφθεί.
Ο Χάρι παίρνει την άδεια να επισκεφθεί τον κατηγορούμενο στη φυλακή. Εκεί ο πρώην επιθεωρητής έρχεται αντιμέτωπος με τον εαυτό του και την προσωπική του διαδρομή – ο κατηγορούμενος είναι ο γιος της μεγάλης του αγάπης της Ράκελ, ό,τι κοντινότερο έχει σε γιο.
Έτσι ξεκινά την πιο μοναχική και την πιο απίθανη έρευνά του παρά την άρνηση της αστυνομίας να επανεξετάσει την υπόθεση. Τα ίχνη των ναρκωτικών, του αίματος και των μυστηριωδών εξαφανίσεων οδηγούν σ’ έναν άντρα για τον οποίο κανείς δεν θέλει να μιλήσει, έναν άντρα που κυριαρχεί στους νυχτερινούς δρόμους του Όσλο, τον «φαντομά».
«O 13oς επιβάτης» 

«-Πάρε στο τηλέφωνο τη Χωροφυλακή, είπε ο Μπέκας ανυπόμονα. Ως το απόγευμα θέλω να έχεις νέα.
Βγήκε από το γραφείο του σκυθρωπός. Δεν αγαπούσε τις υποθέσεις που θύμιζαν μυθιστορήματα κι ένιωθε τον εαυτό του λίγο γελοίο που έδινε σημασία σε τέτοιες φανταστικές λεπτομέρειες. Ντρεπόταν τώρα για την εντολή που έδωσε στον βοηθό του. Τι δουλειά είχε στο τρένο της Θεσσαλονίκης ο άνθρωπος με το άσπρο κοστούμι; Και, επιτέλους, υπήρχε πραγματικά ένας άνθρωπος με άσπρο κοστούμι;
Ποτέ στα τριάντα χρόνια της καριέρας του ο αστυνόμος Μπέκας δεν είχε εκνευριστεί τόσο πολύ. Ένιωθε πως τον κορόιδευαν. Πως υπήρχε ένα φάντασμα που έπαιζε μαζί του. Κι αυτό το φάντασμα φορούσε ένα λευκό κοστούμι.
Ηταν ο τέταρτος θάνατος, κι αυτός ο θάνατος ετούτη τη φορά δεν ήταν ούτε «αυτοκτονία» ούτε «δυστύχημα». Ήταν ένας καθαρός φόνος με πιστόλι, αλλά φόνος απόλυτα νόμιμος».
«Ο 13ος επιβάτης» του Γιάννη Μαρή πρωτοδημοσιεύτηκε το 1962 σε 129 συνέχειες στην «Απογευματινή», με εικονογράφηση του Μ. Γάλλια, και κυκλοφόρησε σε βιβλίο το 1971 από τις βραχύβιες εκδόσεις «Περγαμηνή». Έκτοτε, αν και είναι ένα από τα καλύτερα μυθιστορήματα του πολυγραφότατου συγγραφέα, δεν ξανακυκλοφόρησε. Οι εκδόσεις «Άγρα» ξεκινούν με τον «13ο επιβάτη» μια σειρά εκδόσεων «χαμένων» κειμένων του «πατέρα» του ελληνικού αστυνομικού μυθιστορήματος. Οι δύο μεγάλες υποθέσεις του αστυνόμου Μπέκα ήταν το «Έγκλημα στο Κολωνάκι» και η περίπλοκη υπόθεση κληρονομιάς στον «13ο επιβάτη». «Ο 13ος επιβάτης» είναι το πιο τυπικό έργο του Μαρή με ήρωα τον Μπέκα. Η υπόθεση της μεγάλης κληρονομιάς «ήταν η σοβαρότερη και η χειρότερη υπόθεση που ανέλαβε στα τριάντα χρόνια της αστυνομικής του ζωής. Μια υπόθεση στην οποία απέτυχε».

«Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα»

Ο Τιμόθεος Κώνστας, πάμπλουτος επιχειρηματίας, πεθαίνει υπό μυστηριώδεις και αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο ανιψιός και κληρονόμος του Κώστας Νικόδημος επιστρέφει έπειτα από πολλά χρόνια στην Ελλάδα και αποφασίζει να διερευνήσει το θάνατό του: πρόκειται για αυτοκτονίας, καρδιακή προσβολή ή προσχεδιασμένο έγκλημα; Ή μήπως σχετίζεται με ένα ένοχο μυστικό, καλά φυλαγμένο από τα χρόνια της Κατοχής; Ποιος ο ρόλος της νεαρής, γοητευτικής και επικίνδυνης συζύγου του Τιμόθεου Κώνστα; Την υπόθεση αναλαμβάνει να διαλευκάνει ο Αστυνόμος Μπέκας, ο οποίος έτσι θα βιώσει έστω πρόσκαιρα, τη «μεγάλη ζωή» των πλουσίων.
«Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα» (1961) προβλήθηκε ως σειρά στην ΕΡΤ το 1987 (με τον Σταύρο Ξενίδη στο ρόλο του Αστυνόμου Μπέκα), σε σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου, καθηλώνοντας τους τηλεθεατές όπως ακριβώς και τους αναγνώστες.

 «Οικογενειακά μυστικά»

 Η γραφική Φιελμπάκα έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν από τραγωδίες, αλλά τίποτα δεν την έχει συγκλονίσει τόσο όσο το πτώμα ενός μικρού κοριτσιού στα δίχτυα ενός ψαρά. Τα αποτελέσματα της νεκροψίας σοκάρουν – δεν πρόκειται για ατύχημα. Ο επιθεωρητής Πάτρικ Χέντστρεμ, που μόλις έχει γίνει πατέρας, αναλαμβάνει το θλιβερό καθήκον να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από τη μεθοδευμένη δολοφονία ενός παιδιού, το οποίο και εκείνος και η σύντροφός του η Ερίκα γνώριζαν πολύ καλά. Ξέρει πως η απάντηση βρίσκεται στο γιατί. Δεν ξέρει όμως ότι αυτή η υπόθεση θα τον οδηγήσει σε μια κατάδυση στον σκοτεινό πυρήνα της Φιελμπάκα και στο παρελθόν της πόλης, μια αναδρομή που θα διαλύσει μια για πάντα την ειδυλλιακή της όψη.

 Πηγή:BiblioNet