Τα μέλη της λέσχης ανάγνωσης της βιβλιοθήκης συζητούν για βιβλία.

   Την Τετάρτη, 12 Μαρτίου, και ώρα 18:00 θα συναντηθούν τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης στο αναγνωστήριο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καρπενησίου και με θέμα την «ταυτότητα»  θα συζητήσουν τα παρακάτω βιβλία: « Ο γιος της Εσθήρ»  του Jean Sasson, «Το κοιμητήριο της Πράγας»  του Umberto Eco, «Χαμάμ Βαλκάνια»  του Vladislav Bajac και «Το παρτάλι» του Θεόδωρου Γρηγοριάδη.

Περιγραφή των βιβλίων

O «Γιος της Εσθήρ» 

Η Τζιν Σέισον γράφει μια ιστορία που διαβάζεται απνευστί, ένα μυθιστόρημα βαθύτατα ανθρώπινο και συγκινητικό, γεμάτο ανατροπές κι εκπλήξεις, όπως η ανθρώπινη φύση.
H ιστορία εκτυλίσσεται από την εποχή που όλη η Ευρώπη ζούσε κάτω από τη βαριά σκιά των ναζί ως τη δεκαετία του ?80. Οι ήρωες του μυθιστορήματος εμπλέκονται στις πιο κρίσιμες στιγμές της παγκόσμιας ιστορίας, ενώ η ζωή τους είναι συνυφασμένη σ? ένα δίχτυ μ
υστικών σφαλμάτων.

Τρεις οικογένειες που φαινομενικά δεν έχουν τίποτα κοινό πέρα από τη θλίψη συνδέονται και συμπορεύονται σε μια δραματική πορεία, γεμάτη μίσος αλλά και ελπίδα.
Η συναρπαστική αφήγηση, η καταιγιστική δράση, η ιστορική σαφήνεια και ο σεβασμός προς τον άνθρωπο κάνουν το έργο O «Γιος της Εσθήρ» ένα βιβλίο αξέχαστο.

 «Το κοιμητήριο της Πράγας»

 Στη διάρκεια του 19ου αιώνα, ανάμεσα στο Τορίνο, το Παλέρμο και το Παρίσι, συναντάμε μεταξύ άλλων μια υστερική σατανίστρια, έναν αβά που πεθαίνει δύο φορές, μερικά πτώματα μέσα σ’ έναν υπόνομο του Παρισιού, τη σταδιακή μεγέθυνση του πλαστογραφήματος που έγινε γνωστό ως «Τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών», το οποίο θα εμπνεύσει στον Χίτλερ τα στρατόπεδα εξόντωσης, Ιησουίτες που δολοπλοκούν εναντίον των Μασόνων, Μασόνους, έναν Γαριβάλδη αρθριτικό και στραβοκάνη, τα σχέδια των Μυστικών Υπηρεσιών του Πιεμόντε, της Γαλλίας, της Πρωσίας και της Ρωσίας, τις σφαγές στο Παρίσι της Κομούνας, όπου ο κόσμος τρώει τα ποντίκια, αηδιαστικά και ρυπαρά στέκια εγκληματιών που ανάμεσα στους ατμούς απ? το αψέντι καταστρώνουν εξεγέρσεις στις πλατείες, ψεύτικους συμβολαιογράφους, ψεύτικες διαθήκες, διαβολικές αδελφότητες και μαύρες λειτουργίες.

Εξαιρετικό υλικό για ένα μυθιστόρημα των επιφυλλίδων στο στυλ του 19ου αιώνα που, μεταξύ άλλων, εικονογραφείται όπως τα feuilletons εκείνης της εποχής. Να τι θα ικανοποιήσει ακόμα και τον χειρότερο μεταξύ των αναγνωστών. Εκτός από μια μικρή λεπτομέρεια. Με την εξαίρεση του κεντρικού ήρωα, όλα τα άλλα πρόσωπα αυτού του μυθιστορήματος υπήρξαν στ’ αλήθεια και έκαναν αυτό που κάνουν. Κι ακόμα και ο κεντρικός ήρωας κάνει πράγματα που έχουν γίνει, μόνο που κάνει πολλά, τα οποία είχαν ίσως διαφορετικούς αυτουργούς. Αλλά πού να ξέρει κανείς, όταν κινείσαι μεταξύ μυστικών υπηρεσιών, διπλών πρακτόρων, απατεώνων αξιωματικών και αμαρτωλών ιερωμένων, τα πάντα μπορούν να συμβούν. Έστω κι αν ο μόνος φανταστικός ήρωας αυτής της ιστορίας είναι ο πιο αληθινός απ’ όλους και μοιάζει πολύ με άλλους που κυκλοφορούν ακόμα ανάμεσά μας.

Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά «Το όνομα του ρόδου», το οποίο καθιέρωσε τον Ουμπέρτο Έκο ως έναν από τους σημαντικότερους λογοτέχνες του εικοστού αιώνα, το πολυαναμενόμενο «Κοιμητήριο της Πράγας» αποδεικνύει ότι το ταλέντο του ιδιοφυούς Ιταλού διοανούμενου παραμένει αστείρευτο.

«Χαμάμ Βαλκάνια»

Ένα χαμάμ ριζωμένο στην καρδιά των Βαλκανίων, σιωπηλός μάρτυρας εδώ και αιώνες ανομολόγητων ανθρώπινων μυστικών και ονείρων.
Μια δυνατή φιλία στα άδυτα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας:
Μεχμέτ πασάς Σοκόλοβιτς, ο Μπάγιτσα από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη: ο αρχιστράτηγος που σκέφτεται στα τουρκικά και ονειρεύεται στα σερβικά.
Μιμάρ Σινάν, ο Ιωσήφ από την Καισάρεια: ούτε Τούρκος ούτε Έλληνας, ο μέγας αρχιτέκτονας.
Δύο ξεχωριστοί άντρες και το κοινό τους πεπρωμένο στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης.
Η ιστορία των Βαλκανίων ξετυλίγεται από τον δέκατο έκτο αιώνα στο σήμερα: επεκτατικοί πόλεμοι, εμφύλιες διαμάχες, το μεγαλείο της δημιουργίας, η βία της καταστροφής, η βαθιά πίστη και το τυφλό μίσος, η τραγωδία και η ομορφιά, ο ανθρώπινος δυϊσμός και η εναγώνια αναζήτηση της ταυτότητας.
Ένα απρόβλεπτο μυθιστορηματικό ταξίδι όπου συναντώνται τα οξυδερκή σχόλια του Ορχάν Παμούκ, η επιβλητική φαντασία του Χόρχε Λούις Μπόρχες, τα ιλιγγιώδη όνειρα του Άλεν Γκίνσμπεργκ, το ακραίο αγωνιστικό πάθος ενός από τους αρχηγούς της ΕΤΑ.
Ποιος κινεί τα νήματα της κάθαρσης και της απόλαυσης σ’ έναν κόσμο που συντρίβεται από τις ίδιες του τις ιδέες;

 «Το παρτάλι»     

 Θεσσαλονίκη. Ένα αινιγματικό γοητευτικό πλάσμα, με παλιομοδίτικα φορέματα, περιφέρεται στα στενά του Βαρδαρίου. Παρτάλι, τον φωνάζουν. Ποιος είναι; Τι ψάχνει; Από πού έρχεται; Ποιο είναι το παρελθόν του; Κανείς δεν ξέρει κι όλοι θέλουν να μάθουν. Πανεπιστήμιο. Ο Μανουήλ και ο Μάικ, φοιτητές της Φιλοσοφικής Σχολής, σαγηνευμένοι, εισβάλλουν ριψοκίνδυνα στη ζωή του. Ερμηνεύουν με τον τρόπο τους την περιπέτειά του, μάλιστα κάποιοι τον υποδύονται.

 Πηγή:BiblioNet